Keresőmarketing ügynökség

Keresőoptimalizálás és chiptuning videók

Keresőoptimalizálás és chiptuning videók

A Chiptuningról

Teljesítménynövelés, fogyasztáscsökkentés

2020. október 01. - Chiptuning Blogok

Bevezető

A motor működését a computer (ECU) vezérli, a motortérben levő jeladóktól beérkező információk alapján. Az összes jeladó adata az ECU-hoz fut be,  során az autó computerében lévő vezérlőchipet programozzuk át a jobb hatásfok, az optimális működés és a fogyasztáscsökkentés érdekében.

 

Az értékek módosításánál számunkra a motor tartóssága elsődleges szempont, a paraméterek beszabályozása minden esetben a biztonságos határértéken belül történik –

 

Értékek

Nem feltöltős (szívó) benzines motoroknál 10-12% teljesítménynövekedés érhető el. A forgatónyomatéknövekedés 10-15% közötti. Feltöltős (turbós vagy kompresszoros) motoroknál 20-30%-os a teljesítménynövekedés, egyes típusoknál 40% is elérhető. A forgatónyomatéknövekedés 20-40% közötti. A fogyasztáscsökkentés mértéke autótípustól és a motor állapotától függően 5-15%. Lényeges hogy a nagyobb forgatónyomaték már kis motorfordulaton is rendelkezésünkre áll, így autónk a teljes fordulatszámtartományban dinamikusabban fog gyorsulni a motoroptimalizálás után. Újra átélhetjük a vezetés élményét a saját autónkban, mindenféle mechanikai átalakítás nélkül. Ha a későbbiekben, pl. autónk eladása során, az új tulajdonos a gyári beállításokat szeretné a motorhoz, az eredeti állapotot minden esetben díjmentesen visszaállítjuk.

 

Különbségek

A mai autók sorozatgyártásban készülnek, a motorok alkatrészeit előre megadott tűréshatárok között gyártják. Ez azt eredményezi, hogy az ezekből az alkatrészekből összeszerelt motorokból nem találunk két egyformát. A különbség, teljesítményleadás szempontjából, két azonos típusú motornál akár az 5-10%-ot is elérheti. A gyártók mindig a termelés szempontjából gazdaságosabb megoldást választják. Így fordulhat elő, hogy azonos típusú, de mégsem teljesen egyforma motorok, ugyanazt a vezérlőprogramot kapják. A sok tűréshatár miatt minden autó rendelkezik kiaknázatlan tartalékokkal, amit a motor optimalizálásával tudunk kihasználni.

 

Működése

A vezérlőprogram az autó computerében (ECU: angol rövidítés, Elecronic Control Unit) található egy adattárolóban. A  egyedi beállításokat tesz lehetővé minden egyes autóhoz, így optimalizálhatjuk a motor működését, ami jobb hatásfokot és gazdaságosabb üzemeltetést, normál üzemmód mellett fogyasztáscsökkenést eredményez. A motortérben található érzékelők, jeladók adatai mind az ECU-hoz jutnak el. Ennek alapján végbe megy az értékelés és a parancskiadás. Pl. mennyi üzemanyagra van szükség az adott pillanatban, mekkora legyen az előgyújtás, turbónyomás stb. Chiptuning során ezeknek a motorfunkcióhoz tartozó paramétereknek az értékein módosítunk egymással összhangban típusspecifikusan a gyári határértékek között, akár a fogyasztás csökkentés akár a maximális teljesítmény elérése a cél. A különböző paraméterek beszabályozása fordulatszám és terhelés függvényében történik.

A bejegyzés trackback címe:

https://keresooptimalizalaschiptuning.blog.hu/api/trackback/id/tr9716223238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása